نوشته شده توسط : آرزو

تعیین فرآیندهای کاری:

BPMS به شما کمک می‌کند تا فرآیندهای کاری مورد نیاز برای پروژه خود را تعریف و مدیریت کنید. این شامل تعیین گام‌ها، وظایف، مسئولیت‌ها و زمان‌بندی‌ها است.

کنترل پروژه و نظارت:

کنترل پروژه در راستای تحقق اهداف پروژه، شاخصهای اصلی عملکرد که شامل بودجه، زمان، کیفیت و اثربخشی است را رصد می‌کند. با استفاده از نرم افزار BPMS ، میتوان اطلاعاتی در خصوص برنامه‌ریزی و کنترل کارگاهی، زمانبندی پروژه، کنترل و تضمین کیفیت، گزارش پیشرفت ریالی و فیزیکی و… را در اختیار داشت.

اجرای و مانیتورینگ پروژه:

با استفاده از BPMS، می‌توانید فرآیندهای پروژه را اجرا کرده و پیشرفت آن‌ها را مانیتور کنید. این به شما کمک می‌کند تا به راحتی وضعیت پروژه را در طول زمان مشاهده و ارزیابی کنید.

مدیریت قراردادها:

سیستمی است که برای ثبت اطلاعات قراردادها، انجام عملیات مالی مرتبط، ثبت صورت وضعیت‌ها و گزارش گیری اطلاعات مورد نیاز استفاده می‌شود.

مدیریت اسناد مهندسی و آرشیو فنی:

از آنجا که اسناد و مدارک یک پروژه آیتم های اصلی یک سازمان مهندسی هستند، استفاده از یک سامانه مدیریت اسناد مهندسی در جلوگیری از اتلاف زمان، انرژی و منابع مالی نقش بسزایی دارد. با استفاده از نرم افزار BPMS تمامی اسناد و مدارک پروژه بدون محدودیت در حجم و تعداد اسناد، پردازش و مدیریت می‌شود.

استانداردسازی فرآیندها:

BPMS به شما این امکان را می‌دهد که فرآیندهای کاری خود را بر اساس استانداردهای مشخص تعریف کنید و اجرا کنید. این باعث بهبود کیفیت، کارایی و قابلیت اطمینان فرآیندها می‌شود.

مدیریت فروش:

امکاناتی از قبیل مدیریت ارتباط با مشتری، ارائه بانک اطلاعات مشتریان و کارکنان مشتریها، ثبت سفارشها، مدیریت رضایت از مشتری، مدیریت اعتبار مشتریان، ارزيابي هوشمند مشتريان و …

استفاده از گزارش‌ها و آمارها:

نرم افزار BPMS معمولاً امکانات گزارش‌گیری قوی دارد که به شما کمک می‌کند تا عملکرد پروژه را تحلیل کرده و آمارها و گزارش‌های مربوط به آن را بدست آورید.

مدیریت منابع انسانی:

مدیریت نیروهای انسانی در جهت پیشبرد اهداف سازمان است. مدیریت منابع انسانی باعث بهره وری بیشتر سازمان و رضایت مشتریان می‌شود.

مکاتبات پروژه:

هر پروژه اسناد و مدارک خاص خود را داراست، تمامی مکاتبات و مستندات پروژه با استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری قابل ثبت، بایگانی و ارائه می‌باشد.

یکپارچگی با سایر سیستم‌ها:

BPMS معمولاً قابلیت یکپارچگی با سایر سیستم‌ها و ابزارهای مورد استفاده در سازمان را دارد، که این امکان را فراهم می‌کند که اطلاعات و داده‌های مربوط به پروژه را با سایر سیستم‌ها به‌طور خودکار به اشتراک بگذارید.

https://parsbpms.com/products/BPMS-ProcessMaker-Mobile-App



:: برچسب‌ها: راه اندازی نرم افزار مدیریت پروژه با نرم افزار BPMS ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

 

اتوماتیک‌سازی فرآیندها: خودکار کردن وظایف تکراری و کاهش نیاز به دخالت انسانی.

افزایش کارایی: بهبود زمان‌بندی و تخصیص منابع بهینه‌تر.

شفافیت بیشتر: ایجاد شفافیت در فرآیندها و شناسایی مشکلات و نقاط ضعف.

بهبود کیفیت: کاهش خطاها و افزایش کیفیت خروجی‌ها.

انطباق با قوانین و مقررات: کمک به سازمان‌ها در تطبیق با قوانین و مقررات مختلف.

https://parsbpms.com/products/BPMS-ProcessMaker-Mobile-App



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

 

آنچه که در طراحی فازی یک فرایند مهم است تبدیل فضای ریاضی و دقیق اطلاعات به داده هایی است که مفاهیم غیرریاضی و زبانی در آن است. به بیان دیگر عملیات نگاشت (Mapping) داده های واقعی بانک اطلاعاتی به مفاهیم زبانی است.

برای درک بهتر این مفهوم مثالی بیان می کنیم، در حوزه منابع انسانی و ارزیابی عملکرد پرسنل داشته باشیم. فرض کنید می خواهیم بر اساس شاخصهایی پرسنل را دسته بندی کنیم. این دسته بندی شامل “پرسنل خیلی خوب” ، “پرسنل معمولی” و “پرسنل ضعیف” هستند. شاخصهای ارزیابی هم هر کدام دارای نمره و البته وزنی متفاوت است. حاصل جمع نمره های ضرب شده در وزن هر شاخص، عدد ارزیابی پرسنل است.حال این عدد را بر اساس عملیات نگاشت (Mapping) دسته بندی می کنیم. به عنوان مثال نمره بین ۸۰ تا ۱۰۰ را برای “پرسنل خیلی خوب” در نظر می گیریم و به همین روال برای سایر دسته بندی ها. تعریف این مفاهیم توسط نفری که مسلط به فرایند منابع انسانی است تعریف می شود و در اختیار کاربرانی که آشنایی با این فرایند ندارند قرار می گیرد تا بتوانند به لحاظ ادراکی منابع انسانی خود را رصد کنند.

 https://parsbpms.com/products/BPMS-ProcessMaker-Mobile-App

قدمهای ساخت BPMS فازی :

  • در یک BPMS نرم افزار فازی در مرحله اول همانند تمام BPMS ها طراحی فرمها و ساخت MIS است. فرمهای ورود اطلاعات همانند یک نرم افزار کاربردی استاندارد ساخته می شود. این فرمها توسط کاربران مختلف پر شده تا اولین بخش از پازل BPMS فازی شکل بگیرد.
  • پس از این مرحله نوبت به آن می رسد که گزارشهای ریاضی بر حسب هر فرایند ساخته شود. خروجی این گزارش از داده هایی است که در مرحله قبلی وارد شدند. با کمی پردازش روی این داده، اطلاعات لازم جهت سیستم نگاشت (Mapping) حاصل می شود.
  • در گام سوم بایستی فرمهایی ساخته شود که عملیات نگاشت از اطلاعات ریاضی یا به مفاهیم زبانی و ادراکی تبدیل کند. ورود اطلاعات توسط خبره هر فرایند صورت می گیرد. در نهایت هم گزارشهای فازی ارتباطی بین فرمهای نگاشت و گزارشهای ساخته شده در فاز دوم را قابل بهره برداری است. با این گزارشهای فازی، کاربران می توانند بدون داشتن آگاهی وضعیت فرایندها را درک کنند.


:: برچسب‌ها: طراحی BPMS فازی چگونه است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

1. واسط و تجربه کاربری نرم افزار

واسط کاربری در نسخه 3 پراسس میکر از ظاهری مناسب و راحت برخوردار است، اما جذابیت های آن برای کاربر به نسبت نسخه 4 ممکن است کمتر باشد. محیط فرم ساز ورژن 3 و 4 هر دو responsive و انعطاف پذیر هستند، حال آنکه در نسخه 4 علاوه بر فرم ساز، تمامی قسمت ها از جمله کارتابل نرم افزار نیز دارای ظاهری responsive و منعطف با انواع دستگاه های PC و موبایل می باشد.

 

2. معماری و زیرساخت نرم افزار

در پراسس میکر ورژن 3 ما معماری سنتی و کلاسیک مبتنی بر PHP را مشاهده می کنیم، در حالی که در ورژن 4 معماری پراسس میکر مبتنی بر میکروسرویس ها و فریم‌ورک PHP لاراول است. ساختار به شدت حرفه‌ای‌تر و بهینه تری که امکان پردازش سریع تری را برای کاربران در استفاده از نرم افزار با مقیاس سازمانی بزرگ پوشش می دهد.

 

3. امنیت نرم افزار

امنیت نرم افزار پروسس میکر در نسخه 4 به نسبت نسخه 3 آن به شدت افزایش پیدا کرده است که معماری و ساختار حرفه ای آن نیز در این امر به شدت دخیل می باشد.

 

4. پشتیبانی از مدلسازی فرآیندها با استاندارد BPMN 2.0

نرم افزار ProcessMaker در نسخه 3 به کاربران امکان استفاده و به کارگیری از استاندارد BPMN 2.0 را جهت مدلسازی و طراحی فرآیندها می دهد، اما در برخی نمادها شاهد عدم پشتیبانی کامل این نسخه از نرم‌افزار هستیم. در مقابل، نسخه 4 پروسس میکر از کلیه نمادها و امکانات موجود در استاندارد BPMN 2.0 به طور کامل پشتیبانی کرده و طراح فرآیند می تواند از تمامی نمادها در مدلسازی فرآیند خود استفاده نماید. این مزیت پروسس میکر 4 برای شما امکان طراحی فرآیندهای پیشرفته را به واسطه BPMN 2.0 میسر می سازد.

 

5. امکانات فرم ساز ProcessMaker

هر دو نسخه 3 و 4 نرم افزار پروسس میکر امکان طراحی فرم های فرآیند را در محیطی گرافیکی و low code برای شما فراهم می سازند، با این حال نسخه 4 نیاز کاربر به کدنویسی را در بسیاری از حالت ها کاهش داده است. به عنوان مثال، مواردی همچون Validation ها که در نسخه 3 در قالب Regular Expression و یا جاوااسکریپت می توان به فیلدهای فرم اضافه کرد را در نسخه 4 بدون نیاز به کدنویسی می توان استفاده نمود. همچنین جذابیت های دیگر و به روزتری در control های وب فرم ساز ورژن 4 وجود دارد که می تواند برای کاربران در طراحی فرم ها جذاب به شمار رود.

لازم به ذکر است که هر دو ورژن 3 و 4 امکان کدنویسی CSS و Javascript را نیز جهت استفاده کاربر در محیط فرم ساز فراهم ساخته اند.

با وجود موارد ذکر شده، فرم ساز ورژن 3 پروسس میکر دسترسی به نوشتن کوئری مستقیم به دیتابیس ها (همچون SQL و MySQL) را در اختیار کاربر گذاشته است، حال آنکه این امکان در ورژن 4 به دلیل افزایش موارد امنیتی وجود ندارد و هر گونه ارتباطی با پایگاه های داده تنها به وسیله API ها یا کدنویسی PHP و Node JS میسر خواهد بود. این ویژگی با وجود ملاحظات امنیتی و حرفه ای تر در این نرم افزار، اما با این حال می تواند یکی از محدودیت های مهم در ورژن 4 پروسس میکر برای شما تلقی شود.

 

6. قابلیت ورژنینگ (Versioning)

برخلاف نسخه 3 پراسس میکر که در آن خبری از قابلیت ورژنینگ نبود، اما نسخه 4 این نرم افزار از ورژنینگ در فرآیندها به طور دقیق پشتیبانی می کند. ورژنینگ به شما این امکان را می دهد تا در صورت ایجاد تغییری در فرآیند یا فرم ها، اجراها و caseهای قبلی دچار تغییر نشوند و با همان ورژن قبلی خود ادامه یابند و تنها درخواست های جدید مشمول این تغییرات ورژن جدید فرآیند گردند.

 

7. وضعیت وابستگی فرم ها و اسکریپت ها به فرآیند

ساختار توسعه فرآیندها در پراسس میکر ورژن 3 به این صورت است که فرم ها و یا اسکریپت های برنامه نویسی (تریگرها) وابسته به هر فرآیند هستند. به عنوان مثال شما نمی توانید فرمی که در یک فرآیند طراحی کرده اید را در فرآیند دیگری نیز فراخوانی و استفاده کنید. این امر نیازمند ایجاد فرم دیگری در فرآیند دوم می باشد.

در ورژن 4 پراسس میکر کلیه فرم ها و اسکریپت ها مستقل از فرآیندها هستند. به عنوان مثال شما می توانید یک فرم و یا اسکریپت PHP را ایجاد کرده و در چندین فرآیند از آن استفاده نمایید.

 

8. محیط برنامه نویسی نرم افزار

ورژن 4 نرم افزار ProcessMaker از محیط برنامه نویسی به شدت حرفه ای تر و قدرتمندتری به نسبت ورژن 3 بهره مند است. شما می توانید در محیط Scripts در پروسس میکر 4 از کدهای حرفه ای PHP، Node JS و یا Lua استفاده کرده و با استفاده از امکانات آن محیط، کدهای خود را build و debug نمایید.

 

9. یکپارچه سازی فرآیندها با دیگر نرم افزارها

هر دو ورژن 3 و 4 نرم افزار پروسس میکر امکان یکپارچه سازی فرآیندها را با سایر سیستم های نرم افزاری سازمان دارند. با این حال، این امکان در پروسس میکر ورژن 3 ساده تر و راحت تر از ورژن 4 است که این به دلیل افزایش ملاحظات امنیتی و ساختار اصولی تر در ورژن 4 نرم افزار است. در ورژن 4 بر خلاف ورژن 3، شما امکان تعریف کانکشن دیتابیس در فرآیند و ثبت query جهت اتصال مستقیم به سایر دیتابیس ها را ندارید و این کار تنها به واسطه API و به کارگیری از محیط اسکریپت های برنامه نویسی می تواند صورت گیرد.

 

10. داشبوردهای مدیریتی

نسخه 4 پروسس میکر نسبت به نسخه 3 این نرم افزار، دارای برخی داشبوردهای مدیریتی در نرم افزار است که به کاربر ادمین دسترسی نظارت بر درخواست های در حال اجرا و مانیتورینگ را می دهد. همچنین گزارش log امنیتی در خصوص فعالیت کاربران در نرم افزار نیز برای ادمین قابل مشاهده می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

افزایش سرعت و بهبود کارآیی

اولین مزیت و تاثیر مثبت استفاده از نرم افزار پروسس میکر و طراحی و خودکارسازی فرایندها به کمک آن، افزایش سرعت فرایندها و کارها و همچنین حذف مراحل اضافه و و بهبود کارایی فرایندها است؛ سازمان‌ها و کسب و کارها به کمک این نرم‌افزار و طراحی و مدل‌سازی فرایندها، می‌توانند مراحل اضافی آن‌ها را شناسایی کرده و حذف نمایند، تا فرایندها به شکل بهینه‌تری در سازمان به گردش در بیایند.

افزایش شفافیت سازمانی

با طراحی گرافیکی و مدلسازی فرایندها در نرم افزار پروسس میکر ProcessMaker، سازمان‌ها و کسب و کارها قادر به نمایش واضح و شفاف فرایندها به اعضای سازمان و ارباب رجوع هستند، که این امر موجب افزایش شفافیت سازمانی و اعتمادسازی می‌گردد؛ شایان ذکر است که نمایش گرافیکی فرایندها، به درک آن‌ها توسط کاربران نیز کمک می‌کند و همکاری و هماهنگی سازمانی را افزایش می‌دهد.

کاهش خطاهای انسانی

با حذف دستی فرایندها و طراحی و مدل‌سازی دقیق آن‌ها، خطاهای انسانی که در طول فرایند رخ می دادند، به حداقل می‌رسند و این امر به نوبه خود موجب افزایش کیفیت و بهره‌وری فرایندها می‌گردد.

افزایش انعطاف پذیری سازمان

به کمک نرم افزار پروسس میکر، سازمان‌ها و کسب و کارها می‌توانند هر زمان که نیاز داشتند، به سرعت فرایندها را متناسب با شرایط و نیازهای جدید اصلاح نمایند و تغییر دهند؛ این امر موجب افزایش انعطاف‌پذیری سازمان‌ها در برابر تغییرات و اصلاحات می‌گردد.

افزایش یکپارچگی نرم افزاری سازمانی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، نرم افزار ProcessMaker قابلیت اتصال به سامانه‌ها و نرم‌افزارهای دیگر را دارد و می‌تواند به کمک این قابلیت، اطلاعات و داده‌های مختلف را هنگام نیاز فراخوانی کند؛ این قابلیت موجب افزایش یکپارچگی نرم افزاری در سازمان می‌گردد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker) یکی از مهم ترین نرم افزارهای مدیریت فرآیندهای کسب و کار (نرم افزار BPMS) است که طی سال های اخیر در سازمان‌های ایرانی مخاطبان زیادی پیدا کرده است. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این نرم افزار، رایگان بودن و متن باز بودن (Open Source) آن است و به همین دلیل شما نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای بابت خرید لایسنس جهت تعریف فرآیند و کاربر در نرم افزار ندارید و می‌توانید به تعداد نامحدودی کاربر و یا فرآیند ایجاد نمایید. این مزیت که سازمان می تواند با کمترین هزینه یک نرم افزار BPMS را با هر تعداد کاربر و فرآیندی راه اندازی کند، یک مزیت بزرگ برای بسیاری از سازمان ها تلقی می گردد.

فارسی سازی و بومی سازی نرم افزار پراسس میکر

فارسی ساز نرم افزار ProcessMaker در واقع یک ماژول نرم افزاری است که برای ترجمه و تغییر زبان و رابط کاربری نرم افزار ProcessMaker به زبان فارسی استفاده می‌شود. با استفاده از این ابزار، کاربران قادر خواهند بود تا به راحتی و بدون نیاز به دانش فنی، رابط کاربری و فرم های نرم افزار را به ساختار و زبان فارسی تغییر دهند. این ابزار شامل فایل ‌های ترجمه و قالب‌ های رابط کاربری است که برای این منظور به صورت تعبیه شده در نرم افزار ProcessMaker وجود دارند.

گروه مدیریت فرآیند پارس با ارایه یک ماژول فارسی ساز نرم افزار پروسس میکر، امکان فارسی سازی و شخصی سازی کلیه فرم ها و منوهای آن را برای سازمان ها فراهم ساخته است. ماژول فارسی ساز مدیریت فرآیند پارس با یک رابط کاربری کاربرپسند به سازمان ها این امکان را می دهد تا از نرم افزار ProcessMaker علاوه بر پیاده سازی فرآیندها، به عنوان کارتابل فرآیندهای کسب و کار خود استفاده کنند.



:: برچسب‌ها: بومی سازی نرم افزار پراسس میکر ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

 

 

هشت گام برای مدیریت فرآیندهای کسب و کار از طریق نرم افزار های BPMS ارایه شده که به ترتیب عبارتند از:
1. شناسایی فرآیندهای مورد نیاز برای سیستم مدیریت
2. تعیین توالی و تعامل بین فرآیندها
3. تعیین معیارها و روش های لازم جهت ارزیابی عملکرد فرآیندها
4. اجرای فرآیندها
5. اطمینان از در دسترس بودن منابع و اطلاعات لازم جهت پشتیبانی فرآیندها
6. اجرای فرآیندها
7. اجرای پایش و اندازه گیری و تحلیل فرآیندها
8. انجام اقدامات لازم جهت بهبود مستمر فرآیندها

https://parsbpms.com/products/BPMS-ProcessMaker-Mobile-App



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

 

اگر شما به عنوان یک عضو تصمیم گیرنده در مجموعه خود، در حال اقدام به خرید یک نرم افزار BPMS هستید، باید در نظر داشته باشید که انتخاب شما می تواند باعث ایجاد تحولی سرنوشت ساز در مسیر حرکت مجموعه شود. چرا که اگر انتخاب نادرستی داشته باشید، نگرش کل سازمان نسبت به مقوله ی BPMS منفی خواهد شد.
البته این اتفاق منهای مشکلات ناشی از پرداخت هزینه های مربوط به خرید و پشتیبانی و نگهداری نرم افزار است .
 https://parsbpms.com/products/BPMS-ProcessMaker-Mobile-App

خرید ناموفق نرم افزار در هر مجموعه ای تبعاتی را به دنبال خواهد داشت که گاها جلب رضایت مجدد سطوح مختلف مجموعه برای خرید نرم افزار جدید را با مشکل مواجه می کند.
با توجه به اینکه در هر مجموعه ای برخی از سطوح نسبت به پیاده سازی نرم افزارها از خود مقاومت نشان می دهند، برای حصول نتیجه باید مشکلات ناشی از این مسئله را به حداقل برسانید.
از سویی دیگر در اغلب موارد امکان تبدیل فرآیندها از یک نرم افزار BPMS به نرم افزار BPMS دیگر وجود ندارد. در شرایطی که از نرم افزارهای BPMS  استاندارد استفاده کنید، ممکن است بتوانید مدل های فرآیندی ترسیم شده را از یک BPMS به BPMS دیگر منتقل کنید، اما امکان انتقال نتایج حاصل از اجرای فرآیندها وجود ندارد.
پس پیش از شروع به کار باید زمانی را برای مشاوره با متخصصان حوزه BPMS اختصاص دهید .



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS)، ابزاری برای طراحی و بهینه سازی سیستماتیک فرآیندهای کسب و کار است. این ابزار قادر به مدل سازی، پیاده سازی و خودکارسازی فرآیندهای کسب و کار با هدف ایجاد حداکثر کارایی و اثربخشی، حداقل خطا و جلوگیری از گم شدن روابط هستند. با بلوغ سیاست های BPM، ابزارهای متنوعی برای سازمان ها در سطح جهان ارائه شده است. همزمان با ظهور این ابزارها و تنوع بالای فواید و قابلیت های هرکدام، چالش پیدا کردن مناسب ترین BPMS همواره خودنمایی می کند.
در این مطلب سعی داریم تعدادی از محبوب ترین و معروف ترین ابزارهای BPMS جهانی را معرفی کنیم و سپس مقایسه ای بین این ابزارها از نظر متریک های مقایسه ای ارائه دهیم. این مقایسه در انتخاب ابزار مناسب با نیازها و ویژگی های بومی BPMS، کمک شایانی به خریداران و استفاده کنندگان نرم افزار BPMS خواهد کرد.

https://parsbpms.com/products/BPMS-ProcessMaker-Mobile-App
امروزه اکثر BPMS ها قادر به پشتیبانی از پیچیدگی های مورد نیاز و ویژگی های جدید و عمومی مثل user-friendly بودن،‌ مبتنی بر cloud بودن و پشتیبانی از یکپارچه سازی با ابزارهای مختلف هستند، اما باز هم از جهت برخی خصوصیات کلیدی و جزيی تفاوت هایی بین آنها وجود دارد.
مطالعه G2 Crowd  مروری جامع و مقایسه ای بر روی رایج ترین ابزارهای  BPMSدنیا  با توجه به نوع سازمان ها انجام داده است. بر این اساس و با توجه به ماهیت سازمان، انتخاب ابزار مناسب کاری آسان خواهد بود.
پنج ابزاری که به عنوان محبوب ترین BPMS های جهانی شناخته شده اند، به قرار زیر هستند:
1-    Bizagi:
یک سیستم قدرتمند مدیریت فرآیند است که سه محصول مجزا ارائه می دهد:  Bizagi modeler, Bizagi studioو Bizagi engine. دارای آیتم  on-premise است و از cloud هم پشتیبانی می کند. مدل سازی این ابزار هم بر مبنای BPMN2 است که یک گزینه مناسب برای طراحان فرآیند می باشد. برنامه های Bizagi Studio و Bizagi Modeler رایگان هستند، اما Bizagi Engine براساس تعداد کاربر دارای هزینه است.
2-    ProcessMaker:
ابزاری برای طراحی، خودکارسازی و استقرار فرآیندهای کسب و کار و جریان کارها است. این ابزار دارای سه ویژگی شاخص متن باز بودن (open source)،  on-premise بودن و پشتیبانی از cloud است. در میان ابزارهای دیگر BPMS به ندرت می توان ابزاری را یافت که از هر سه این ویژگی ها پشتیبانی کند. ProcessMaker یک گزینه خوب برای استفاده شرکت ها، ارگان های دولتی و سازمان های آموزشی است. طراحی فرآیند بر اساس استاندارد BPMN2 انجام می شود که برای اکثر فعالان این حوزه آشنا و قابل فهم است.
این ابزار دارای دو نسخه Community و Enterprise است که اولی رایگان و دومی غیررایگان می باشد. ویژگی متن باز بودن ProcessMaker این امکان را برای سازمان ها فراهم می سازد تا بتوانند آن را به عنوان به راحتی خصوصی سازی نمایند. با توجه به رایگان و متن باز بودن، این ابزار برای سازمان های ایرانی (در شرایط فعلی تحریم ها) می تواند یکی از بهترین گزینه ها به حساب رود.
3-    Kissflow:
ویژگی شاخص این ابزار، راحتی استفاده از آن به دلیل عدم وابستگی به کم ترین میزان کد نویسی است. در واقع برای کار با این ابزار، نیاز به دانستن و مهارت در هیچ زبان برنامه نویسی نیست. تمام کدها را حذف کرده و قابلیت استفاده برای هر کسی را دارد. طراحی جریان کارها به وسیله drag and drop انجام می شود و نیاز به دانستن هیچ زبانی برای طراحی فرم و فرآیند نیست. واسط کاربری بسیار راحت و روانی دارد و می تواند انواع چالش های فرآیند را پاسخ گو باشد (مثل قابلیت یکپارچه سازی و ‌شرایط خاصی برای تنظیمات سفارشی)
4-    ZohoCreator:
یک ابزار low-code برای سکوهای موبایل تبلت و وب است. این ابزار برای محصولات مبتنی بر cloud بسیار شناخته شده است و می تواند فرآیندها را خیلی راحت و با کد بسیار کم ایجاد نماید.
5-    Nintex:
یک ابزار مبتنی بر Sharepoint  برای طراحی وخودکارسازی فرآیندها است. طراحی فرایند در این ابزار مبتنی بر BPMN نیست. به تازگی نیز از آیتم Cloud پشتیبانی می کند.



:: برچسب‌ها: معرفی و مقایسه محبوب ترین ابزارهای BPMS ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

مدیریت فرایند کسب و کار یا Business Process Management  یا  BPM رشته ای است که شامل ترکیبی از مدل سازی، اتوماسیون، اجرا، کنترل، اندازه گیری و بهینه سازی جریان فعالیت های تجاری برای حمایت از اهداف سازمانی، کارکنان، مشتریان و همکاران در داخل و خارج از مزهای سازمانی می‌باشد.

یک رویکرد ساختاریافته با هدف بهبود کیفیت محصول و خدمات است. تلاش دارد تا فرآیندهای سازمان را با استراتژی سازمان همسو نگه دارد و در پی آن به هدفی بزرگ‌ تر یعنی رضایت مشتری برسد. BPM تلاش می‌کند اثرات فرآیندهای کسب و کار یک سازمان را تحلیل کند، آنها را بهبود دهد و در برخی مواقع آنها را قابل پیش‌بینی کند.

بهینه‌سازی فرآیند کسب و کار (BPM) مزایای زیادی برای سازمان‌ها به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

افزایش بهره‌وری: با بهینه‌سازی فرآیندها، مراحل غیرضروری حذف می‌شوند و وظایف به شکل موثرتری انجام می‌شوند، که به افزایش بهره‌وری کارکنان منجر می‌شود.

کاهش هزینه‌ها: از طریق بهبود فرآیندها و حذف فعالیت‌های بی‌ارزش، هزینه‌های عملیاتی کاهش می‌یابد.

افزایش کیفیت: بهینه‌سازی فرآیندها می‌تواند به بهبود کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده منجر شود، زیرا خطاها و نواقص کمتری رخ می‌دهد.

بهبود انعطاف‌پذیری: سازمان‌ها می‌توانند سریع‌تر به تغییرات بازار یا نیازهای مشتریان پاسخ دهند، زیرا فرآیندهای بهینه‌شده انعطاف‌پذیرتر هستند.

ارتقای رضایت مشتری: با بهبود کیفیت و کاهش زمان تحویل محصولات و خدمات، سطح رضایت مشتریان افزایش می‌یابد.

شفافیت بیشتر: فرآیندهای بهینه‌شده معمولاً به‌طور دقیق‌تری مستند می‌شوند که این باعث افزایش شفافیت در سازمان می‌شود.

مدیریت بهتر منابع: با بهینه‌سازی فرآیندها، منابع به‌طور کارآمدتری تخصیص داده می‌شوند و از هدررفت آنها جلوگیری می‌شود.

کاهش زمان انجام کارها: با کاهش تعداد مراحل و بهینه‌سازی جریان کار، زمان انجام پروژه‌ها و فعالیت‌ها کاهش می‌یابد.

افزایش رقابت‌پذیری: سازمانی که فرآیندهای بهینه‌تری دارد، می‌تواند به شکلی موثرتر و کارآمدتر در بازار رقابت کند.

بهینه‌سازی فرآیند کسب و کار به سازمان‌ها کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشند و در بازارهای پویا و رقابتی موفق‌تر عمل کنند.



:: برچسب‌ها: مزایا بهینه سازی فرایند کسب و کار ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1403 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 22 صفحه بعد